Winnaar categorie (detail)handel en horeca én de publieksprijs 2017: Je m’appelle

16 mei 2018

Op 12 oktober 2017 werden de Apeldoorn Business Awards uitgereikt. De winnaar in de categorie (detail)handel en horeca én de publieksprijs is geworden: Je m’appelle. We blikken terug met Maurice van Je m’appelle.

De jury koos voor Je m’appelle. Maar waarom eigenlijk?
“Deze marketeers in hart en nieren weten als geen ander in de online retailbranche snel in te spelen op trends en hebben zowel grip op de voor- en achterkant. Dit maakt dat dit duo als geen ander kan inspelen op veranderingen in de markt en daarin vooroplopen en een eigen plek vinden. Constant bezig met innovatie, zowel in de fashion als in de distributie en op online marketinggebied.”

Hoe vonden jullie het om genomineerd te worden voor de Apeldoorn Business Awards?
We waren al apetrots toen we de nominatie ontvingen en nog veel trotser toen we zelfs twee awards wonnen!
Van de avond hebben we echt genoten. De organisatie was perfect! Het draaide volledig om de genomineerden, vanaf de ophaalservice bij je thuis tot aan het podium van Orpheus. 

Wat hebben de Apeldoorn Business Awards jullie gebracht? 
Toen we op het podium aan non-profit organisaties hadden aangeboden om ze eventueel op weg te helpen op het gebied van marketing, kwamen we in contact met de genomineerde Stichting Truckersdag. En inmiddels helpen we ze met marketingstrategieën en wel zo dat het inmiddels geen Truckersdag meer heet maar Kanjerdag. Heel leuk! 

Voor Je m’appelle was het dubbel feest tijdens de Business Awards. Hoe hebben jullie dat ervaren?
Misschien vreemd om te zeggen, maar we waren trotser op de juryprijs dan op de publieksprijs. We zijn dagelijks heel veel met social media bezig en bereiken wekelijks een miljoen vrouwen online. Laat het dus maar aan ons over hoe je iemand moet benaderen voor bijvoorbeeld een stem! 
Voor ons als bedrijf is de juryprijs waardevoller, maar het allermooiste is natuurlijk dat we ze allebei hebben gewonnen! 

Hebben jullie tips voor de volgende genomineerden?
Wat betreft social media: Je moet het persoonlijk maken. Door te zeggen dat je trots bent op de nominatie en dat je de prijs ook als persoon heel graag wilt winnen. Zet dus niet alleen het bedrijf centraal, maar ook de personen erachter. Dus de secretaresse, de persoon op de werkvloer, die verdienen het!